sklep żółty cesarz

głodówka

kontakt

 

Rolnictwo ekologiczne od lat rozwija się dynamicznie w Unii Europejskiej. W roku 2001 Sejm uchwalił ustawę o rolnictwie ekologicznym, która miała pomóc z rozwoju tej gałęzi gospodarki. Sixty Two International Consultants - polsko-niemiecka firma konsultingowa - twierdzi, że polski rynek żywności ekologicznej, szacowany obecnie na 50 milionów Euro, powinien wzrosnąć dziesięciokrotnie w ciągu najbliższej dekady.
Czy rolnictwo ekologiczne może stać się kołem napędowym modernizacji
i zrównoważonego rozwoju w Polsce?

 

Zasady współpracy

 

Sieć Żółtych Cesarzy oferuje pakiet franczyzowy,
w skład którego wchodzi m.in.
podręcznik franczyzobiorcy, projekt wystroju wnętrza, szkolenie personelu, pomoc w otwarciu sklepu, pilotaż w zakresie kontroli jakości.

Kwota potrzebna do uruchomienia sklepu w zależności od metrażu, wraz z zakupem towaru, waha się w szerokich granicach od 30 do 70 tysięcy złotych w zależności od wielkości sklepu.

 

O nas

Miesięcznik Wegetariański Świat wydajemy od 1994 roku
Jest on jedynym na naszym rynku wydawniczym kolorowym magazynem sprzedawanym w sieci Ruch o profilu wegetariańskim.

W 2004 roku otworzyliśmy sklep ze zdrową żywnością - Żółty Cesarz, który jest obecnie jednym z największych metrażowo i najlepiej zaopatrzonych sklepów z żywnością bio w naszym kraju, chcemy być największą siecią sklepów ze zdrową żywnością w Polsce. Jesteśmy całkowicie polską marką.

W ciągu kilku lat powstało 7 sklepów franczyzowych: w Warszawie 2 sklepy, w Krakowie również 2 sklepy i po jednym w Toruniu, Grudziądzu i w Gdyni-Orłowie.

Zalety franchisingu z perspektywy franczyzobiorców.


Franczyza to najszybciej rosnący model przedsiębiorczości na świecie.

Dla osób które już prowadzą małe przedsiębiorstwo lub inne sklepy albo mają zamiar wejść w jakiś biznes, głównym atutem przemawiającym za przystąpieniem do sieci jest gotowa koncepcja. Oznacza to, że można skorzystać z doświadczeń już sprawdzonych przez nas przez 3 lata, przez co oszczędza się na nauce na własnych błędach.

Nasz znak towarowy – Żółty Cesarz i miesięcznik Wegetariański Świat, który wychodzi już od 20 lat na naszym rynku wydawniczym - są znane w środowisku osób interesujących się zdrowym odżywianiem, tak więc oszczędza się na budowaniu wizerunku marki.

Zaprezentowanie Państwa sklepu w naszym miesięczniku, którego nakład wynosi 15 tys. egz. i na stronach Żółtego Cesarza, a także przy okazji wszelkich prowadzonych przez nas działań spowoduje iż sklep szybko zdobędzie zainteresowanych klientów, zwolenników tego stylu życia i przyjaciół - ambasadorów naszych działań.

Atutem dla franczyzobiorców mogą być też korzyści wynikające z atrakcyjnych cen hurtowych, jakie będą proponowane przez naszego własnego pracującego dla potrzeb sieci generalnego dostawcę.
Franczyzobiorca może też skorzystać z infrastruktury dostaw, jaką przez kilka lat budowaliśmy.
Jeszcze inna rzecz to szkolenie dla pracowników.
Jest więc wiele elementów, które są korzystniejsze od rozpoczynania działalności na własną rękę.

Od razu jednak należy powiedzieć, że jest także druga strona medalu. Franczyzobiorca powinien akceptować filozofię naszej firmy, której bazą jest wegetariański styl życia, jej metody działania i prowadzenia własnej działalności zgodnie z regułami systemu franczyzodawcy.

Aby sieć mogła rozwijać się pomyślnie na rynku, ważny jest jednolity standard placówek, z jakim konsument będzie kojarzył całą sieć.

Kandydat na Franczyzobiorcę
powinien posiadać pożądane przez nas cechy osobiste takie jak:


podzielanie naszej misji i celów,
gotowość do osobistego działania,
przedsiębiorczość,
pełne zrozumienie i akceptację formuły franczyzy.
Nie wymagamy natomiast doświadczenia branżowego - nasz system szkoleń zapewnia dobre funkcjonowanie sklepu zarówno pod względem merytorycznym, jak i biznesowym.

Podstawowe 9 kroków przy przystępowaniu do sieci
i podpisywaniu umowy wstępnej:


1. Lokal: powierzchnia minimalna 40 m2, optymalna ok. 100 m2 (Żółty Cesarz w Warszawie ma taki metraż) - oczywiście w zależności od wielkości miasta, atrakcyjności położenia.
Lokalizacja sklepu jest obok dobrych kompetentnych pracowników kluczem do sukcesu. Po uzyskaniu wstępnej akceptacji przedstawiciel Żółtego Cesarza odwiedzi Państwa lokal i dokona jego ostatecznej oceny pod względem atrakcyjności dla naszej sieci.

Projekt architektoniczny przygotuje w ramach podpisanej umowy autoryzowany przez naszą sieć projektant. On też może wykonać prace adaptacyjne w lokalu i niezbędne wyposażenie w postaci drewnianych półek. Aby obniżyć koszty można adaptacje i prace wykonać we własnym zakresie jedynie pod okiem projektanta. Lokal powinien być dobrze usytuowany oraz mieć 40-100 m kw.


2. Niezbędne Zasoby Finansowe: oczywiście, jak przy każdego typu działalności gospodarczej, musicie Państwo posiadać kapitał początkowy szacowany na od 40 do 70 tysięcy złotych.

3. Po podpisaniu wstępnej umowy i decyzji o akceptacji lokalu przystępujemy do uzgodnienia szczegółów; na początku zwłaszcza prawnych. Warunkiem jest, aby umowy najmu i dzierżawy gwarantowały Franczyzobiorcy używanie lokalu przez co najmniej 5 lat. Wszelkie odstępstwa od tej zasady powinny być skonsultowane z naszym działem Franczyzy.

4. Zawieramy właściwą umowę franczyzową.

5. Przekazujemy Państwu podręcznik know-how, który jest kompletnym planem funkcjonowania sklepu, dzięki któremu będziecie mogli samodzielnie zarządzać bieżącą pracą swego przedsiębiorstwa.

6. Po podpisaniu umowy franczyzowej przystępujemy do wykonania całościowego projektu sklepu. Po jego wykonaniu franczyzobiorca zatrudnia na własny koszt naszą ekipę budowlaną lub bazuje na własnych siłach rodzinno-przyjacielskich i przystępuje do realizacji projektu pod nadzorem naszego projektanta.

7. Franczyzobiorca przeprowadza proces rekrutacji i selekcji pracowników do sklepu mając na względzie pozyskanie pracowników o cechach osobowych zgodnych ze strategią sieci. Franczyzobiorca wysyła wybranych przez siebie kandydatów do Ośrodka Szkoleń w Żółtym Cesarzu w Warszawie.

8. Osoba która będzie w sklepie pełnić funkcję Managera przechodzi gruntowne szkolenie w zakresie znajomości produktów sprzedawanych w sieci, obowiązujących w sieci norm jakości i zarządzania sklepem.

9. Po uruchomieniu działalności sklepu:
- zgodnie z ideą firmy, wraz ze zmieniającą się sytuacją rynkową, wprowadzamy niezbędne zmiany w zakresie produktu i funkcjonowania sklepu.
- dokonujemy okresowych kontroli funkcjonowania sklepu, pomagamy rozwiązywać problemy.
- organizujemy szkolenia okresowe i spotkania z innymi franczyzobiorcami.

Poniżej ankieta dla zainteresowanych, którą prosimy wypełnić i przysłać na nasz adres: wegetarianski@wegetarianski.pl
Wypełnienie formularza jest niezbędne do wstępnego poznania się, sprawdzenia swoich możliwości i oferowanej przez nas licencji. Gwarantujemy Państwu pełną poufność wszelkich danych, które nam dostarczycie. Ze swojej strony prosimy o to samo odnośnie informacji przekazanych przez nas.

 

Formularz, którego wypełnienie jest początkiem przygody Państwa z naszym Żółtym Cesarzem znajduje się na stronie Żółtego Cesarza:

http://zoltycesarz.pl/index.php/tengine/ankieta

 

Zapraszamy do jego wypełnienia, ciesząc się już na długoletnią i owocną współpracę.