Dziennik z podróży po targach BIOFACH 2005 

Festiwal wege - Kożyczkowo 2005 
(sierpień 2005)

Dziennik z podróży po targach BIOFACH 2006 

BIOFACH I VIVANESS 2007
Norymberga, Centrum Targowe 


Festiwal Wegetariański Nie Zabijaj 
(lipiec)

Festiwal - Wolimierz 2006 
(sierpień)

Spotkanie z profesorem Skolimowskim 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WEGETARIANIZMU 
(październik)

Letni Festiwal w Kożyczkowie 
(lipiec 07)

Gotowanie makrobiotyczne
w Kiental Szwajcaria 

(styczeń 2008)

Wyprawa duchowa
do Indii 

(luty-marzec 09)

EkoConnect - Targi Żywności bio w Polsce 
(maj 09)

NOC KUPAŁY
z szamanem z Helsinek 

(czerwiec 2009)

Kurs masaży i makrobiotyki Łeba 2009 
(wrzesień 2009)

Wyprawa do Szkocji 
(lipiec-sierpień 09)

Kartka z 13. głodówki leczniczej 
(Łeba 2010)

TARGI ŻYWNOŚCI BIO - BIOFACH 
(Norymberga 2010)

ORGANIC MARKETING FORUM 
(2010)

FESTIWAL WEGETARIAŃSKI 
(Kożyczkowo 2010)

Targi Ekologia dla Rodziny EcoFamily 
(marzec)

Festiwal wegetariański 2011 
(Kożyczkowo lipiec)

FESTIWAL WEGETARIAŃSKI 
(Kożyczkowo 2012)

Kartka z głodówki leczniczej  
(Łeba 2012)

Organic Marketing Forum 
(maj 2012)

FESTIWAL WEGETARIAŃSKI 
(Kożyczkowo2013)

Targi Organic Marketing Forum 
(czerwiec 2013)


ORGANIC MARKETING FORUM 

Kilkadziesiąt europejskich firm zaprezentowało swoją ofertę produktów ekologicznych i surowców naturalnych na targach Organic Marketing Forum w Warszawie.

Spośród wystawców wyróżniały się stoiska: Okotopii, Bio Planet i Shult&Weber – producenta batoników z suszonych owoców w marcepanie BIO.
Na wyróżnienie zasługiwały również produkty opatrzone logo Demeter. Stowarzyszenie producentów ekologicznych Demeter działające od 1924 roku, jako pierwsze ustanowiło wymagania wobec całego procesu produkcji żywności i kosmetyków naturalnych. Poprzeczkę stawia bardzo wysoko. Oprócz rezygnacji z syntetycznych nawozów i chemicznych środków ochrony roślin oraz sztucznych dodatków w przetwórstwie, domaga się celowego wspomagania procesów życiowych w ziemi i w pożywieniu. Takie kryteria spełnia coraz więcej firm w Europie.

Zagraniczni eksporterzy dostrzegają potencjał polskiego rynku. Polski konsument podąża za trendami takimi jak zdrowie i świadomość ekologiczna. Importerzy dostrzegają rosnący w Polsce popyt na produkty ekologiczne. Rynek surowców i artykułów spożywczych produkowanych metodami ekologicznymi, pomimo kryzysu finansowego i obaw przed stagnacją, nadal dynamicznie się rozwija. Obserwowany jest ponad 10% wzrost w całej Europie. Wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce szacuje się na 70-80 mln Euro.
Polacy rozumieją, że żywność ekologiczna musi być trochę droższa od konwencjonalnej – ze względu na większe nakłady. Dla wykształconych, świadomych i zamożnych konsumentów, którzy stanowią grupę klientów konsekwentnych jest to oczywiste. Minęły czasy, gdy jedynym kryterium wyboru była cena. Na skutek zmian kulturowych, a także wzrostu dochodów, konsumenci zaczynają bardziej o siebie dbać. Mają świadomość, że to, co jedzą, ma ogromny wpływ na ich zdrowie, wolą zapobiegać niż leczyć.

Coraz więcej międzynarodowych korporacji widząc tendencje rynkowe jest zainteresowanych inwestowaniem w produkty bio. Asymilowanie przez wielki biznes ideałów ekologicznych, z jednej strony rodzi nadzieje na upowszechnienie globalne zdrowej żywności, a z drugiej budzi obawę, aby standardy nie uległy zatarciu przyzwyczajonym do maksymalizowania zysków za wszelką cenę korporacjom.





(2010)

na początek